2016: Året jeg skal lage masse mat.

Jeg fikk nesten bare kjøkkenting til jul. Jeg fikk en stekepanne, en liten gryte, en blender, fire store tallerkener, fire kaffeglass, en stor plastikkbolle, en oppskriftsbok. Gleder meg til lage masse bra mat og drikke på mitt store kjøkken.

FullSizeRender (1)

Grytekluter, forkle, bestikk og kjøkkenredskaper har jeg i skuffen under stekeovnen, hvis noen lurte. Sitter og lurer på hvor jeg skal plassere de nye kjøkkentingene mine. Kjøleskapet er fullt av ting og det minsker på plassen under sengen. Mottar gjerne tips.

Har registrert at bloggere har store oppsummeringer av året som har gått. Har ikke den store tålmodigheten til dét, men jeg kan komme med en kortversjon.

Spotify sier jeg har hørt mest på Sufjan Stevens i år.

Skjermbilde 2015-12-10 kl. 16.55.43

Jeg har ikke hørt så mye på Spotify i høst, for jeg har hatt gratisversjonen med reklamer og alt fælt som hører med. Radioresepsjonen har holdt meg med selskap når jeg har spist frokost og middag alene på hybelen. Har lest omtrent 60 romaner. Har gått på masse konserter, både alene og med venner.

Jeg føler meg mer og mer hjemme i Oslo. Samtidig har det vært vanskelig å bo i en annen by enn Haugesund. For akkurat ett år siden ble det oppdaget at pappa hadde kreft, så det var ikke så lett å dra tilbake til Oslo etter juleferien som var da. Nå er han frisk, men det var likevel veldig fint å komme hjem til jul og se det med egne øyne. Tenker ofte på hvor bra det er at det gikk bra.

Tusen takk til alle som dette året har lest det jeg har skrevet her og alle fine muntlige og skriftlige tilbakemeldinger jeg har fått. Det er en del innlegg jeg aldri har publisert, for den selvkritiske stemmen inni meg sier at folk kommer til å himle med øynene og synes at det er dårlig/ikke morsomt/ikke interessant. Men jeg skriver jo mest for min egen skyld, for å trene meg på å bli bedre på å skrive, så det får nesten bli et slags nyttårsforsett å prøve å huske på det.

Ha en fortsatt god jul!

4 thoughts on “2016: Året jeg skal lage masse mat.

  1. Hoho, jeg kan kjenne meg igjen i det å ha lite kjøkkenplass, men store ambisjoner! Jeg pleier iblant å stable i høyden i skap og skuffer ved hjelp av fyrstikkesker, for å løfte noen ting opp og kunne legge ting under, uten å måtte flytte alt når jeg skal ha tak i noe. Håper du har hatt en fin juleferie! Godt nytt år!

    Like

  2. Så bra at det gikk bra med pappaen din!

    Bodde på hybel i fjor selv, og slet med kjøkkenplass. Jeg hadde typ fem kasser med kjøkkenutstyr da jeg flytta inn, og fikk enda mer i løpet av året! (Elsker å lage mat.)

    Endte med at halve klesskapet inneholdt kjøkkenutstyr, etter en grundig opprydding i klessamlingen. Haha! 😀

    Like

Leave a Reply

