Lese Vinje linje for linje

Har oppholdt meg noen uker i Haugesund nå. Henger med venner på Skapåbar, Totalen, HosCarlos (de kule stedene) og The Irish Viking (helt OK sted). Ser på serier alene (True Detective, Flight of the Conchords, Hinterland) og med venner (The Americans).

Ellers har jeg fått meg ny deltidsjobb. Skal jobbe som kollasjonist på et Vinje-prosjekt (han har 200-årsjubileum i 2018, men det vet dere vel 😉 ). Prosjektet er et samarbeid mellom Nasjonalbiblioteket og Norsk språk- og litteraturselskap. Jeg kan fortelle litt mer om jobben når jeg har kommet mer inn i det, men kort fortalt skal jeg sammenligne tekster. Må lære meg frakturskrift og korrekturtegn. En skikkelig nerde-deltidsjobb – perfekt for meg.

Så, til alle som har sagt at man ikke får jobb når man studerer på HF*: Man kan få jobb, for det finnes sjukt mange yrker man aldri har hørt om. Nå er jeg tydeligvis kollasjonist, og for tre uker siden hadde jeg aldri hørt om det før. Heia HF.

*Det humanistiske fakultet.
One thought on “Lese Vinje linje for linje

Leave a Reply

